Treceți la conținutul principal

Muzeul Astra | In roz din nou la Sibiu


La muzeul in aer liber din Dumbrava Sibiului arta populara este la ea acasa, atat prin decorarea interioarelor locuintelor, cat si in atelierele mestesugaresti, fie ca este vorba de piese textile sau ceramice, din lemn sau din metal, din chihlimbar sau sticla, mobilier functional sau recuzita religioasa. 96 ha, strabatut de 10 km de alei, cu un loc de agrement variat, de la plimbarile cu lotcile pe lac, la cele cu trasuri si sanii trase de cai pe aleile muzeului, experienta culinara traditionala la carciumioara si hanurile din muzeu. Tot aici se gaseste si cazare, noi am gasit disponibil in Sibiu in cartierul Turnisor, apartamentul Attic cu 80 lei. Bucataria complet utilata, masina de spalat, aici am gasit sapunul lichid cu papaya cu lapte de la Balea/DM pe care mi l-am cumparat cand am ajuns acasa.
Muzeul Astra s-a nascut din dorinta romanilor ardeleni de a-si defini propria identitate etnoculturala, avand ca model muzeele deja constituite ale sasilor, ungurilor si secuilor. Muzeului “Asociatiunii” a fost inaugurat in 19 august 1905, dupa unire (1918-1919) a cunoscut o puternica dezvoltare. Un muzeu in aer liber a fost gandit de R. Vuia, director al Muzeului Etnografic al Transilvania, proiect devenit realitate prin Cornel Irimie, cel care avea sa fie primul director.

Profilul viitorului muzeu, care avea sa se numeasca Muzeul Tehnicii Populare si care cuprindea patru sectoare tematice, fiecare impartite in numeroase grupe tematice ale lemnului, lutului, metalelor, industriei textile, a vanatorii, pescuitului, agriculturii, pomiculturii, prelucrarii minereurilor etc. La 17 octombrie 1967 acesta a fost inaugurat oficial pentru publicul larg. Intre anii 1980-2000 tematica muzeului a fost extinsa prin integrarea monumentelor de arhitectura populara.
La 2 septembrie 1990 se primea acordul pentru atribuirea muzeului etnografic sibian a cognomenului “ASTRA”, noua denumire fiind Muzeul Civilizatiei Populare Traditionale “Astra”. In anul 2001, a luat fiinta Complexul National Muzeal “Astra”, cu cea mai vasta structura etnomuzeala din Romania, unul dintre cele mai mari din Europa.

A doua oara in roz a fost o intamplare, pentru fusta aceasta, parte dintr-o rochie pe care nu o puteam purta ca atare si astfel am modificat-o, tricoul asta roz mi s-a parut cel mai potrivit. Pana acum am vizitat acest oras doar vara, anul trecut prin sotul meu l-am vazut in straie de toamna, iar in concediul de anul acesta muzeul am zis ca nu ne mai scapa, i-am oferit exclusivitate. 
Trei ore de plimbare intr-un spatiu superb! La o casa cu tematica de prelucrare a chihlimbarului am avut placerea sa stau de vorba pret de cateva minute cu un domn. Avand un inel de la mama cu o astfel de piatra trairile au fost la un nivel aparte, i-am multumit ca m-a abordat!



 In Sibiu cu Pace! :)






Cel mai vechi monument din muzeu(1963), o moara hidraulica, se regaseste in sigla muzeului.








De e marti si nai, un video muzical ce te lasa fara grai...




Program de vizitare al muzeului in aer liber din Dumbrava Sibiului:
Luni - Duminica, orele 10,00-18,00 - program de vara (aprilie - septembrie) (luni si marti - fara vizitare interioare)
Luni - Duminica, orele 09,00-17,00 - program de iarna (octombrie-martie) (fara vizitare interioare)
Perioada vizitare interioare (mai-octombrie)
Bilet intreg: 17 lei/persoana
Accesul cu caini in incinta muzeului este interzis.
- sursa info: muzeulastra.ro -

xoxo
*postare programata

Comentarii

  1. Really interesting post...thx for sharing! xx

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos loc muzeul in aer liber ! noi am fost acum vreo trei ani la Sibiu dar n-am reusit sa-l vedem. Mi-a placut cardigan-ul, te-ai asortat perfect ! O zi frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Geta, nu-i bai daca va fi ocazie si alta data, nu? :)
      Zi frumoasa, azi e soare la Galati!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Da, dintr-o rochie, i-am eliminat topul nepotrivit mie si i-am cusut betelia, are fermoar si elastic. E din tulle.

      Ștergere
  4. Ce locuri frumoase! Nu am fost niciodata in Sibiu. Se pare ca merita :)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello!
    Beautiful landscape and photos!
    thanks for the escape!
    Ebjoy your day!
    Happy Birthday!
    xx
    http://helenamybeauty.over-blog.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. Un loc superb! N-am mai fost de ceva timp pe acolo. Trebuie sa revin cat de curand. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sărut mâna, dragă Mihaela! Minunate imagini dintr-un loc absolut superb. Îți mulțumesc mult pentru că mi-ai dat ocazia să revăd locuri dragi sufletului meu. Am stat în Sibiu câțiva ani, așa că Muzeul Astra este un loc de suflet pentru mine. Am recunoscut în pozele tale frumoase fiecare alee, căsuță veche și alte lucruri dragi. Abia astept sa mai ajung pe acolo.
    Numai bine îți doresc și zile frumoase de toamnă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, Alex, o bucurie sa-ti citesc comentariile! Multumesc!
      Toamna asta a semanat mai mult a iarna, sanatosi sa fim, eu astept primavara! ;))

      Ștergere
  8. Nu am mai fost pana acum intr-un muzeu in aer liber. Nu am auzit de acest muzeu desi am fost de multe ori la Sibiu. De vazut data viitoare! Pozele sunt superbe!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un cadru minunat pentru multe activitati, inclusiv de cunoastere a identitatii nationale.
      pupici

      Ștergere
  9. Ce silueta eleganta si ce locuri pitoresti. Acum te invidiez!!

    RăspundețiȘtergere
  10. N-am avut ocazia sa vizitez niciodata Sibiul. De fapt, de cand ma stiu, abia de acum intra in mine "febra" calatoriilor. E placut sa afli ca inca mai exista astfel de locuri aparent misterioase, bogate in ani istorie si traditie.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Thank you for your visit and sharing your thoughts. xoxo

Orice parere cu bun simt este binevenita!

1001cosmetice

1001cosmetice.ro%20

Postări populare de pe acest blog

Nude dress... leave the stress, start the party, be the best!

[Aboutwomenandnotonly] Chicnova Giveaway

Thanks to the Chicnova store today I am announcing a new giveaway for all my readers and followers. One winner will get 30$ to spend his fav items. You can see two up to 30$ selections . 

[Outfits] Before snowing

Multi se fereau, altii o incantau... si a venit asa zapada. Ieri seara ningea ca in povesti, sarbatorile au trecut, am zambit cu ochii de copil de altadata si am fugit ca ursul in barlog sub paturica. Am lasat pe alta data sa fac poze straielor iernii si am zis ca mai bine ma ocup de editat pe ale mele.